СИНГАПУРСКА МАТЕМАТИКА

Уобичајен

СИНГАПУРСКА МАТЕМАТИКА – од проблема до решења

У суботу, 8. априла 2017. године у ОШ „Бранко Радичевић“ у Шиду реализован је семинар СИНГАПУРСКА МАТЕМАТИКА – ОД ПРОБЛЕМА – ДО РЕШЕЊА, који се налази у Каталогу одобрених програма стручног усавршавања наставника, васпитача и стручних сарадника под бројем 278 – област математика, компетенције К2 у трајању од 8 сати.

sing

Реализатори семинара, Биљана Сеизовић и Вјекослав Петричко, професори разредне наставе у основним школама у Краљеву, на веома занимљив начин су презентовали све предности примене Сингапурске математике у настави наставницима, учитељима и стручним сарадницима наше школе кроз презентације, бројне примере и радионице.

Циљеви семинара:

  • Обука учитеља за примену проблемске наставе у математиви;
  • Сагледавање дидактичких принципа и техника рада на часу;
  • Повећавање ефикасности наставе/учења;
  • Оспособљавање наставника за систем рада на текстуалним задацима у 7 корака;
  • Повећање мотивације и успешности ученика у решавању математичких проблема;

ШТА ЈЕ СИНГАПУРСКА МАТЕМАТИКА?

СИНГАПУРСКА МАТЕМАТИКА у основи представља математички програм који се фокусира на смисао проблема у текстуалном задатку и учењу стратегије менталне математике у решавању проблема помоћу модела цртежа.

СИНГАПУРСКА МАТЕМАТИКА је усресређена на решавање проблема хеуристичким путем. Основа у педагошком приступу је детаљно читање задатка са анализом и представљање броја моделом цртежа. Овакав приступ у решавању задатка користан је из више разлога:

  • Помаже да ученик замисли ситуацију;
  • Ученик ствара конкретне слике са апстрактним ситуацијама;
  • Задовољава учење ученика кроз оно што види и ради;
  • Представља речи у препознатљиве слике (визуализује).

СУШТИНА СИНГАПУРСКЕ МАТЕМАТИКЕ је да ученици постану вешти у претварању апстрактних проблема у конкретне слике које се лако преводе у математичке поступке приликом решавања.

Пикторални модели су важан корак између читања текстуалних задатака и преласка на потребне кораке да се проблем реши.

Овакав начин приступа текстуалним задацима обезбеђује, не само детаљно читање текста, већ и замишљање реалне ситуације из задатка и рашчлањивање проблема и његово графичко представљање.

Често текстуални задаци представљају проблем и за ученике који су у потпуности савладали рачун, јер не анализирају задатак и не сагледавају проблем у потпуности.

ОБРАЗОВАЊЕ У СИНГАПУРУ

Сингапур је острвска град-држава у југоисточној Азији која се простире на свега око 700 квадратних километара. Велики значај придаје развоју војске и образовања. До 80-их година прошлог века за образовање деце користили су уџбенике које су увозили из целог света, међутим, увидели су да деца показују врло слабе резултате и направили потпуну реформу образовања и врло брзо, њихови ученици су постали најуспешнији у свету, што показују резултати бројних тестова.

Њихов циљ је да био смањење обима наставног градива, али са циљем да се оно што се обрађује савлада веома темељно.

Програм наставе математике сужен је са 50 на 14 области да би се постигао још бољи успех код ученика. Њихов план заснован је на увођењу појма „мислеће школе“.

Били су први на свету (ТIМSS) 1995, 1999, 2003, а  на  PISA тестирању 2009. и 2012. други, и то после Шангаја, односно, Кине. Амерички институт за истраживање 2005. године доноси одлуку да се уџбеници из Сингапура могу користити у настави математике. Окрузи који су их користили уочили су знатно побољшање нивоа знања ученика тј. њихових математичких перформанси. Потом, уџбенике из Сингапура почињу да користе Канада, Израел, Велика Британија…

Погледајте део атмосфере са одржаног семинара на фотографијама.

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s